ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam

    Favourite Quotes

    # "I am not a has-been. I am a will be"

    # "determine to do some thinking for yourself. Don't live entirely upon the thoughts of others. don't be an automaton"

    # "The most pathetic person in the world is someone who has sight but has no vision"

    # "the act of putting pen to paper encourages pause for thought, this is turn makes us think more deeply about life, which helps us regain our equilibrium"

Sahabat Maya

aku, engkau, lingkaran kita.



aku punya kelemahan, antaranya;

  • seringkali menyusahkan orang
  • seringkali menyakitkan hati orang
  • seringkali membuatkan orang membenci aku
  • seringkali memarahi orang
  • seringkali berkata-kata tentang orang
  • seringkali memalit kenangan pahit kepada orang lain
  • seringkali membebani insan lain
  • seringkali mengharapkan orang lain
  • seringkali menyuruh orang
  • seringkali mengganggu orang
  • seringkali emosi terganggu
kerana aku;
  • seorang homo sapien
  • seorang homo sapien yang lemah
  • seorang homo sapien yang daif
  • seorang homo sapien yang penuh kekhilafan
  • seorang homo sapien yang tidak punya kuasa
  • seorang homo sapien yang tidak punya daya
  • seorang homo sapien yang tidak gagah
  • seorang homo sapien yang punya hati 'tidak sesuci' orang yang 'suci'
  • seorang homo sapien yang mempunyai akal pemikiran yang dangkal
  • seorang homo sapien yang punya hati yang kotor
  • seorang homo sapien yang kolot
  • seorang homo sapien yang haprak
  • seorang homo sapien yang lemah segala-galanya
tetapi aku juga punya kekuatan, antaranya;
  • aku diberi otak dan akal untuk berfikir
  • aku diberi hati untuk menimbang semua perkara yang dibuat
  • aku diberi mata untuk melihat mana baik mana buruk
  • aku diberi kaki untuk bergerak kemana sahaja yang termampu
  • aku diberi tangan untuk memegang dan membuat banyak perkara
  • aku diberi hidung untuk bernafas
  • aku diberi telinga untuk mendengar
  • aku diberi lidah untuk merasa
  • aku diberi mulut untuk berkata-kata
  • aku diberi jantung untuk mengepam darah kesaliran darah seluruh badan
  • aku diberi nyawa untuk hidup didunia
  • aku diberi jiwa untuk menjiwai
  • aku diberi sebaik-baik ciptaan manusia agar mampu teruskan perjuangan di alam fana.
mungkin kita sama, akan tetapi kita tidak serupa. mungkin engkau kata aku adalah tidak sebaik engkau akan tetapi inilah diriku. jika engkau tidak mahu menjadi seperti diri aku, jadilah seperti diri engkau. akan tetapi janganlah ini membuatkan kita dibeda-beda. kita semua sama sahaja. berbeda watak, berbeda gaya berbeda rupa, berbeda kemampuan, berbeda kebijaksanaan akan tetapi kita masih insan, manusia homo sapien.

kita bermula dengan A tidak manis jika berakhir dengan Z kerana aku suka pabila kita bermula dengan A ianya tidak berakhir dengan Z dimana aku berharap ia akan bersambung menjadi kitaran ataupun lingkaran yang tidak akan putus kecuali mati yang memisahkannya.

aku memanjatkan doa agar aku, engkau dan lingkaran kita tidak akan putus. aku juga tidak lupa untuk mendoakan kebahagiaan aku, engkau dan lingkaran kita. biarpun kita dilanda sebarang musibah, biarpun kita dirundung malang, biarpun kita dipalit kenangan pahit, aku memohon untuk aku, engkau dan lingkaran kita mampu untuk menghadapinya dan mengecapi apa yang diimpikan.




p/s: aku sudah melalut tahap cipan tergolek dalam jamban rumah cik bedah.



darthoneavenue

0 Ulasan:

Masa itu Emas

Waktu Solat

formspring.me


Ruangan Bersembang

Barclays Premier League Live Scores

Kick Out Racism

Kick Out Racism
stop racism because racism against citizens is a serious matter

Followers