ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam

    Favourite Quotes

    # "I am not a has-been. I am a will be"

    # "determine to do some thinking for yourself. Don't live entirely upon the thoughts of others. don't be an automaton"

    # "The most pathetic person in the world is someone who has sight but has no vision"

    # "the act of putting pen to paper encourages pause for thought, this is turn makes us think more deeply about life, which helps us regain our equilibrium"

Sahabat Maya

aku berundur



aku punya tanggungjawab
bukan ku pinta
bukan diberi secara sepakat
tetapi aku memikulnya atas rasa tanggungjawab dan belas ihsan
bukan aku cuba mengusai segalanya
kerana itu bukan cara aku

aku cuba untuk membantu
tetapi seringkali disalah ertikan
aku juga punya jiwa
punya perasaan
punya hati


salahkah aku cuba untuk membantu meringankan beban?
aku cuma mengurus
aku cuba yang terbaik
kadangkala mengeluarkannya dari saku sendiri
aku bukan ingin berkira
kerana itu bukan sifat aku

ya!
aku kadangkala terpaksa meminta lebih
bukan kerana apa
aku tidak mampu untuk menampung untuk setiap kali
aku bukan jutawan
bukan ahli MLM yang mampu mengaut jutaan ringgit
aku hanya mengharapkan wang pinjaman
kerana aku tidak mampu

akan tetapi pabila aku mula tidak dipercayai
aku mula luluh hati
aku mula kecewa
aku mula hilang semangat
aku mula rasa mahu buang segala tanggungjawab
aku mula untuk melepaskan semua beban ini
aku sudah putus asa

aku telah membuat keputusan
ini adalah kali terakhir
aku terpaksa lepaskan kepada orang lain
aku sudah tidak dipercayai
sayugia aku akan berundur beberapa langkah
akan tetapi diingatkan aku bukan seorang pengalah

nota kaki : berkata lebih mudah dari mengurus



darthoneavenue

2 Ulasan:

P u N c K said...

start yg baru k~

darth one said...

huhu
sedang mencuba untuk memulakan yang baru. tetapi bukan dengan tanggungjawab yang besar.
hoho

Masa itu Emas

Waktu Solat

formspring.me


Ruangan Bersembang

Barclays Premier League Live Scores

Kick Out Racism

Kick Out Racism
stop racism because racism against citizens is a serious matter

Followers