ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam

    Favourite Quotes

    # "I am not a has-been. I am a will be"

    # "determine to do some thinking for yourself. Don't live entirely upon the thoughts of others. don't be an automaton"

    # "The most pathetic person in the world is someone who has sight but has no vision"

    # "the act of putting pen to paper encourages pause for thought, this is turn makes us think more deeply about life, which helps us regain our equilibrium"

Sahabat Maya

ketidakstabilan




******************** kau, aku berbeda *******************



kau boleh
;

- menghina aku
- mengherdik aku
- mencaci aku
- menuduh aku
- menjatuhkan aku
- memaki aku

kerana aku bukan kau. tetapi, aku juga boleh;

- menghina kau
- mengherdik kau
- mencaci kau
- menuduh kau
- menjatuhkan kau
- memaki kau

malangnya aku tidak akan;

- menghina kau
- mengherdik kau
- mencaci kau
- menuduh kau
- menjatuhkan kau
- memaki kau

walaupun kau bukan aku, aku bukan kau. jika aku membuat seperti kau, aku dah menjadi seperti kau. kau dan aku, berbeda.

aku akan;

- memaafkan kau
- melupakan kesalahan kau
- menerima kau
- menasihati kau
- membantu kau
- menolong kau

atas dasar apa;

- kerana aku juga bisa melakukan kesilapan
- kerana aku bukan seorang pendendam
- kerana aku bukan seorang egois
- kerana aku bukan seorang pemarah
- kerana aku seorang pemaaf
- kerana aku insan yang lemah

oleh itu, marilah kita saling maaf bermaafan, lupakan kisah silam dan memacu kehidupan yang lebih sempurna.


darthoneavenue

0 Ulasan:

Masa itu Emas

Waktu Solat

formspring.me


Ruangan Bersembang

Barclays Premier League Live Scores

Kick Out Racism

Kick Out Racism
stop racism because racism against citizens is a serious matter

Followers